Leveransvillkor kartingshp
Leveransvillkor
www.kartingshop.fi
Kisakone Oy
Kranväg 2
60550 Nurmo
Butiken säljer produkter till myndig personer och företag. Produktpriser inkluderar moms. Vi förbehåller oss rätten att ändra priser och leveranskostnader.
Beställning
Produkter beställs i webbutiken genom att flytta dem till varukorgen och betala för innehållet i varukorgen i onlinebetaltjänsten. All kundinformation behandlas konfidentiellt. De kontaktuppgifter som efterfrågas i samband med beställningen kommer inte att användas för annat än leverans av beställningen eller förtydligande av eventuella oklarheter som uppstår i den, om inte annat särskilt anges. Vid beställning från webbutiken krävs att du har bekantat dig med och samtyckt till de vid var tid gällande leveransvillkoren.
Betalningsförmedlare
Betalningsförmedlingstjänsten utförs och levereras av Paytrail Oyj (2122839-7) i samarbete med banker och kreditinstitut. Paytrail Oyj syns som mottagare på bankkontot eller korträkningen och förmedlar betalningen till köpmannen. Paytrail Oyj har verksamhetstillstånd för betalningsinstitut beviljat av Finansinspektionen. Vid reklamation eller klagomål ber vi er i första hand vara i kontakt med tjänsteleverantören.
Paytrail Oyj
FO-nummer: 2122839-7
Innova 2
Lutakonaukio 740100 Jyväskylä
paytrail.com/kuluttaja/information-om-betalning
Genom att trycka på knappen Köp accepterar du de allmänna villkoren för www.kartingshop.fi onlinebutik.
Order- och betalningsbekräftelse
När vi mottagit din beställning skickar vi omedelbart en orderbekräftelse till dig via e-post, som visar din beställningsinformation. Kontrollera alltid innehållet i orderbekräftelsen. Om du har några frågor, kontakta vår kundtjänst omedelbart. Spara orderbekräftelsen om du måste kontakta kundtjänst. När du har att göra med kundtjänst, ha alltid ditt kundnummer och ordernummer tillgängligt. Kontrollera alltid att innehållet i paketet stämmer överens med produkterna i orderbekräftelsen.
Du kan kontakta vår kundtjänst med följande information:
All kommunikation relaterad till beställningar via e-post. info@kartingshop.fi
E-postmeddelanden besvaras senast nästa arbetsdag.
Leveranssätt och kostnader
Leveranskostnader inkluderar frakt- och paketeringskostnader. När du tar beställningen till kassan kan du se olika leveranssätt, tider och kostnader.
Som leveranssätt används Suomen Posti, GLS.ä, UPS och Fedex.
Leveranstid
Våra vanligaste leveranstider till Sverige är 2-5 arbetsdagar beroende på vilken leverans du väljer. Vi säljer endast produkter som finns i vårt eget lager, på så sätt håller vi oss inom leveranstiderna. Om det finns ett balansfel i den beställda produkten meddelas kunden omedelbart att produkten saknas.
Vi ansvarar inte för förseningar orsakade av force majeure eller indirekt skada orsakad av förseningar. Webbutiken informerar om ovanliga leveranstider på sin hemsida.
Returvillkor
Enligt den finska konsumentskyddslagen har du rätt att byta eller returnera hela din beställning eller en del av den inom 14 dagar från det att försändelsen kan tas emot på avhämtningsstället. Ångerrätten gäller endast oanvända och säljbara produkter i originalförpackningen. Elektroniska delar har inte returrätt. Om kunden beställt en reservdel utan att verifiera lämpligheten kommer priset på produkten att returneras, minus fraktkostnader. Om felet finns i nätbutikens reservdelsnummer/kompatibilitetstabell kommer hela köpeskillingen att returneras. Om kunden beställt produkten och vill returnera den utan bättre anledning så behöver jag den inte stilmässigt. Kunden betalar fraktkostnader i båda riktningarna. För returer skickar vi alltid ett mail till info@kartingshop.fi först. Du får returfraktsedeln via e-post, efter att först ha kommit överens om saken.
Outlöst paket
Icke-inlösen är inte detsamma som återbetalning eller avbokning. För outtagna paket, för vilka separat avbokning inte har gjorts, debiterar vi leveranskostnaderna.
Problemsituationer
Om produkten försvinner eller skadas under transporten eller på annat sätt inte stämmer överens med din beställning, ska du anmäla felet skriftligen senast inom 14 dagar till den adress som anges i avsnittet Ångerrätt och returvillkor eller genom att ringa det telefonnummer som nämns. i kontaktuppgifterna. Om paketet är tydligt skadat under transporten måste du omedelbart lämna in ett klagomål till fraktbolaget för din valda leveransmetod.